Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Service og garanti

Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt ta kontakt med oss på hello@sew.me

Hva innebærer 5 års full garanti?

Vi tilbyr 5 års garanti på våre maskiner. Hvis du har kjøpt maskinen fra en forhandler, så registreres garantien din av forhandleren og du får garantibevis per e-post eller som utskrift. Hvis du har kjøpt maskinen hos oss, sendes garantibeviset til deg per e-post. Husk å ta vare på ordrebekreftelsen, da denne fungerer som en kvittering på kjøpet sammen med garantibeviset.

Vi ønsker deg velkommen som bruker av en Janome-, Baby Lock- eller elnamaskin!

Vi er glade for at du valgte akkurat vårt produkt. Vi ønsker at du skal bli fornøyd med maskinen din som er utviklet og produsert etter våre høye kvalitetskrav.

Før du bruker maskinen

Før du bruker maskinen, ønsker vi at du leser nøye igjennom instruksjonsboken.

Finn svar og instruksjoner

Gjør det til en vane å ha instruksjonsboken i nærheten av symaskinen for å brukes ved behov. Din lokale forhandler er sertifisert for å hjelpe deg. Meld deg på lokale og nasjonale kurs. Du får større glede av maskinen din, jo mer erfaring du skaffer deg.

5 års utvidet garanti*

For å få 5 års utvidet garanti*, må maskinen være kjøpt hos en av våre registrerte forhandlere i Skandinavia, eller hos oss i nettbutikken. Du må kunne vise datert kjøpskvittering med butikkstempel/ordrebekreftelse og maskinen skal være registrert hos oss. Den utvidede garantien* gjelder fra kjøpsdato, ikke registreringsdato.

Garantien* gjelder

Alle feil som skjer grunnet produksjonsfeil. Du plikter å informere kjøpsstedet omgående hvis du oppdager en produksjonsfeil. En symaskin krever regelmessig service/vedlikehold som rengjøring, justeringer og eventuell smøring. Dette dekkes ikke av garantien. Forbruksmateriell som nåler, reimer, glødelamper, spolehus, stingplate m.m. dekkes ikke av garantien. Ytre påvirkninger, fallskader eller brukerfeil dekkes ikke av garantien. Eventuelle feil som forårsakes av andre enn våre autoriserte reparatører dekkes ikke av garantien. Garantien gjelder kun ved husholdningsbruk.

Feil på maskinen

Selv om vi har gjort alt for at maskinen din skal være feilfri, kan det hende at du trenger teknisk hjelp. Du skal alltid kontakte kjøpsstedet. Hvis du har kjøpt symaskinen din hos oss, eller om du av en eller annen grunn ikke kan kontakte butikken, skal du kontakte Scandinavian Home Products AS Norge via kontaktskjemaet nedenfor. Vi kommer til å be deg legge ved en kopi av kjøpskvitteringen og serienummeret på maskinen (merket på baksiden av maskinen). Oppstår det en feil i garantiperioden og feilen kommer av en produksjonsfeil, dekkes kostnaden av garantien. Vi erstatter ikke kostander forbundet med reise, tapt inntekt eller tekstiler som blir ødelagt.

*Garantien er et tillegg til norsk forbrukerkjøpslov


Maskinen min fungerer ikke som den skal og jeg har fortsatt garanti. Hva gjør jeg?

Hvis du har kjøpt maskinen din hos en forhandler, vennligst kontakt dem direkte.
Hvis du har kjøpt maskinen hos oss, vennligst benytt kontaktskjemaet nedenfor så hjelper vi deg.

Jeg har kjøpt en ny maskin. Hvordan registreres garantien?

Hvis du har kjøpt maskinen din hos en forhandler, så registrerer forhandleren garantien din og du mottar garantibeviset per e-post eller som utskrift.

Har du kjøpt maskinen din hos oss registrerer vi garantien og sender deg garantibevis til deg per e-post.

Jeg mangler instruksjonsbok til maskinen min. Kan dere sende den til meg?

Vennligst benytt kontaktskjemaet nedenfor og oppgi serienummer på maskinen din. Hvis maskinen er kjøpt hos oss og ikke er så gammel at vi dessverre ikke har brukerveiledningen, sender vi den til deg som en PDF-fil.

Jeg trenger reservedeler til maskinen min. Har dere det?

Hvis du trenger reservedeler til maskinen din, anbefaler vi deg å kontakte din nærmeste forhandler, da dette er noe vi ikke selger i nettbutikken per i dag.

Jeg har kjøpt maskinen min fra et annet land enn Sverige, Norge og Danmark. Gjelder garantien min hos dere?

Vi er ulike foretak over hele verden som har avtale med, Janome, Baby Lock og elna om å selge maskiner i vårt marked. Vi har avtale om å selge i Sverige, Norge og Danmark. Ettersom vi alle er ulike foretak, så innebærer det at vi har ulike regler angående service og garanti. Vi tilbyr alltid våre kunder 5 års full garanti på de utvalgte produktene som vi tilbyr markedet vårt. Det finnes med andre ord ingen «standardgaranti» for alle Janome- Baby Lock- eller elnamaskiner.

Hvis du kjøper en maskin i utlandet, må du altså henvende deg der du kjøpte maskinen hvis det oppstår problemer, som du mener at garantien bør gjelde for. Hvis du trenger service på en maskin du har kjøpt i utlandet kan du selvfølgelig kontakte oss for å se om vi kan hjelpe deg mot betaling. Skriv da til oss via kontaktskjemaet nedenfor.

Jeg vil bestille service på maskinen min.

Vennligst kontakt oss ved å benytte kontaktskjemaet her.